KiRándulunk: Tapolca - Szigliget - Badacsonytördemic

Szeptember 29.,2012
~17 km/ 5 h

Amit láttunk:
Tapolca vasútállomás - Tanúhegyek - Bazaltorgonasípok - Szent György hegy - Szigliget - Badacsonytördemic

Közérzet:
Aszfalt - Szőlőtáblák - Présházak - Finom útszéli szőlő - Szerpentin - Kaptató - Tapolcai medence - Bazaltlépcsők - Borpincék - Aszfalt - Még több aszfalt - Várkapu - Ünneplés - Szüreti felvonulás - Fáradtság

Több, mint egy hónap telt el és eddig nem tudtam magam rávenni, hogy ezt a túrát lejegyzeteljem. Nem igazán tudnám megmagyarázni miért, a fáradtságon kívül nincsenek rossz emlékeim. Ha a részletekre nem is, a hosszú aszfaltútra tisztán emlékszem. Sétával kezdődött, végig, hosszan végig a tapolcai vasútállomástól a Kisapátiba tartó aszfaltúton. Jó félórás autókerülgetés után letértünk végre a szőlőtáblák közé. Persze, hogy nem hagytuk ki, megkóstoltuk kicsit az útra kicsüngő fürtöket. A présházakat látván eszembe jutott, hogy biztos lesz majd boros pince is a közelben. Elhagyva a szőlőtáblákat elkezdtünk felkapaszkodni a bazalt orgonasípokhoz. Meglepően gyorsan felértünk. Hatalmasak. Nem láttam még eddig közelről. Már ezért megérte a hosszú  aszfaltséta. Tovább sétálva emelkedtünk még kicsit és az ösvényről kiérve egy mezőn találtuk magunkat, a hegy tetején, ahonnan kitárult előttünk a Tapolcai medence a tanúhegyekkel. A mező mesébe illő, csak a lila tehenek hiányoztak. A padokon röviden megpihenve elindultunk lefelé a hegyről. Igazam volt, találtunk boros pincéket. De miután lefelé jövet elkavarodtunk kicsit a jelzésekben, ki kellett hagynunk. A következő másfél óra felejthető, már el is felejtettem. Hosszú, hosszú aszfaltséta, végig a bicikliúton, eljutottunk egészen a szigligeti vár kapujához. A hosszú aszfalton kutyagolás annyira elvette a kedvünket, hogy a várba már nem mentünk be, inkább megnéztük a szüreti felvonulást és visszaindultunk Tördemicre az autóhoz.

Logisztika: Az autót Badacsonytördemic vasútállomáson hagytuk, elvonatoztunk Tapolcára és visszasétáltunk.

Tippek: A Szent György-hegy önmagában megéri. Össz-vissz két-három km. Ki lehet hagyni a sok aszfaltot.