KiRándulunk: Nagykovácsi - Hűvösvölgy

November 24., 2012
~11 km/ 3,5 h

Amit láttunk:
Nagykovácsi - Zsíros hegy - Remete barlang - Remete szurdok - Ördög árok - Máriaremete - Hűvösvölgy Gyermekvasút

Közérzet:
Kellemes séta - Villák - Túrázók - Futkosó kutyák - Muflon Itató - Kávé - Sziklák

Egyre rövidebbek a nappalok, a túráink is egyre rövidebbek. Kellemes sétával jutottunk el Hűvösvölgyig. Ez alkalommal nem történt semmi rendkívüli. A hosszú ösvényeken kutyák és teljesítmény túrázok száguldottak el mellettünk. Soha nem értettem miért kell ennyire sietni, elszalad mellettük a természet és észre sem veszik. Egyszer-egyszer le is tértünk az útról és megnéztük a panorámát, Remete barlangot. A nap fénypontja egy jó kávé volt a Muflon Itatóban, ahol megtudtuk, hogyan kell jó kávét főzni és, hogy jó a Becherovka is, ha nincs pálinka. Ide visszatérünk még, feltéve, ha megállnak és nem építik be palotákkal az erdőt.

Logisztika: Hűvösvölgyben hagytuk az autót a gyermekvasútnál. Onnan 63-as busszal elmentünk Nagykovácsi végállomáshoz. A zöld jelzésen elindultunk fel a Zsíros-hegyre, majd rátérve a kékre vissza Hűvösvölgybe.

Túrajelzések: 100%, remekül ki vannak táblázva az irányok, látnivalók. Az első tábla közvetlenül a buszmegállónál van, ahol leszálltunk.

Tippek: Zsíros-hegyre Nagykovácsiból 40 perc alatt felértünk, onnan több ösvényen is el lehet indulni, illetve van fent egy tisztás kutyát futtatni és persze a Muflon Itató a fáradt gazdinak.

Zsíros-hegyről

Remete-hegyről

Máriaremete

Nem hittünk a szemünknek. Igen, így is lehet segíteni a túrázókat!

Ez pedig kifejezetten nekem szólt, aki nem tudja, merre van jobbra és balra