KiRándulunk: Badacsonytördemic - Káptalantóti

December 29., 2012
~12 km / 4,5 h

Amit láttunk:
Badacsonytördemic  Hősök útja - Szőlőskertek - Bujdosók lépcsője - Rodostó turistaház - Tördemic kilátóhely - Badacsony - Bazalt orgonasípok - Kisfaludy kilátó - Kőkapu - Présházak - Gulács - Köbölkút - Káptalantóti

Közérzet:
Emelkedő - Kaptató - Lépcső - Még több lépcső - Tanúhegyek - Kilátópontok sorozata - Magával ragadó táj - Hatalmas kiterjedésű szőlőskertek - Présházak - Nyaralók - Kiépített pihenők helyek - Turista csoport - Kanyargó ösvények - Szürke marha - Hideg, némi napsütéssel

Az utolsó túránk ebben az évben. Szerettünk volna valami különlegeset, így a Badacsony mellett döntöttünk. Már régóta terveztük, de a 464 bazaltlépcső eddig elvette a kedvemet, pedig nem is volt olyan vészes. Okosan pihenőpontokat építettek a lépcsősoron, hogy tudjunk erőt gyűjteni mielőtt végleg feladnánk és visszafordulnánk. A fennsíkra felérve megkönnyebbülten indultunk tovább a Kisfaludy kilátó felé. Persze itt már nem úsztuk meg, belefutottunk egy jókedvű turista csoportba, még nálunk is többen voltak. Ha eddig nem említettem volna, 12 főt sikerült rávenni egy családi kirándulásra :). A lelkesedés persze folyamatosan csökkent, ahogy emelkedtünk, de a kilátás kárpótolt. Visszafelé átmásztunk a Gulácson, tartottuk a lelket a többiekben. Ritkán kell ennyiszer elmondanom, hogy mindjárt odaérünk és nem lesz több emelkedő. Minden hitelem elvesztettem mire elkezdtünk ereszkedni és leértünk Káptalantóti határába. A faluba bevezető aszfaltút unalmas lett volna, ha nincs alkalmunk megfigyelni egy szürke marha gulya délutáni ejtőzését az út mellett a Csobánccal a háttérben.

Túrajelzések: 100%, végig lehetett követni.

Logisztika: Badacsonytördemic vasútállomáson hagytuk az egyik autót, innen gyalogoltunk vissza Káptalantótiba, ahol a másik autót hagytuk.