KiRándulunk: Piliscsaba - Nagykovácsi

Január 19., 2013
~15 km / 4,5 h

Amit láttunk:
Piliscsaba - Csaba hegy - Nagy Szénás - Erzsébet kút - Kőris völgy - Kutya hegy - Muflon itató

Közérzet:
Hideg - Várakozás - Hó - Kaptató - Friss hó - Csend - Nyugalom - Érintetlen táj - Hófehér - Forralt bor

Az idei első túránk elég fájdalmasra sikerült. Átfagyva érkeztünk meg Piliscsabára, miután benéztük a buszt, az orrunk előtt ment el, egy órás késésben voltunk. A havas táj és friss levegő viszont kárpótolt mindenért, pedig a negyven centi hóban rettenetes nehéz volt haladni. A tüdőm kiesett mire felértünk Nagy-Szénásra. Számoltam a lépéseket felfelé, ekkor már nem fáztunk. Messziről hallani lehetett már a hegytetőn szánkózó gyerekeket. Lefelé menet a felkapaszkodó arcokon láttam, hogy nem vagyok egyedül, másnak is nehezére esik feljutni a hegyre. Semmi másra nem tudtam gondolni, csak a forralt borra és kávéra Nagykovácsiban, ami megkoronázta fárasztó napunkat. Ide tavasszal is visszajövünk.

Túrajelzések: 60%, lehet csak a hó miatt nem láttuk a jelzéseket. Többször eltévedtünk és visszafordultunk, így a tervezettnél sokkal hosszabbra sikerült az amúgy is hosszú túra, amin a hóhelyzet sem segített. Végül a piros jelzésen mentünk fel Nagy-Szénásra. Ráadásul Nagykovácsiban is ide-oda járkáltunk, mire megtaláltuk az Itatóhoz vezető utat!

Logisztika: Busszal mentünk ki Piliscsabára, ott gyorsan elintéztük a pecsétet a vasútállomáson. Majd átgyalogoltunk Nagykovácsiba. Onnan busszal jutottunk el Hűvösvölgyig és tovább a Szentlélek térre.